امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 19 September , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2987
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اختصاصی, اسلایدر بزرگ, اقتصادی, تولیدی, شاندرمن, گردشگری, ماسال, محیط زیست, مدیریت پسماند, منابع طبیعی, نوستالژی تاریخ انتشار : 18 سپتامبر 2024 - 21:48 | 31 بازدید
برکات حضور رئیس کل بازرسی استان گیلان در ماسال؛

از ساماندهی دکه‌های مسیر ییلاقات و بام سبز ماسال تا تعریض جاده ماسال به طاهرگوراب

رئیس کل بازرسی استان گیلان به همراه جمعی از مدیران کل با حضور در شهرستان ماسال به بررسی مشکلات و مطالبات مردمی پرداختند.
از ساماندهی دکه‌های مسیر ییلاقات و بام سبز ماسال تا تعریض جاده ماسال به طاهرگوراب

به گزارش خبر تالشی؛ احمد آقایی رئیس کل بازرسی استان گیلان به همراه مدیران کل بنیاد مسکن، منابع طبیعی، راه و شهرسازی، محیط زیست و آب منطقه‌ای این استان با حضور در شهرستان ماسال به بررسی مشکلات و موانع توسعه این شهرستان و نیز دستیابی به راه حل رفع این مشلات پرداختند. حضور احمد آقایی در ماسال در کمتر از ۱ هفته از دعوت سردبیر پایگاه خبری-تحلیلی خبر تالشی از وی جهت حضور در این شهرستان و کمک به رفع مشکلات مردمی، نشان داد این مقام رسمی عزم جدی جهت احقاق مطالبات به حق مردم منطقه و پیشرفت و توسعه گیلان و به ویژه حوزه جغرافیای تالش دارد.

| قول مساعد رئیس کل بازرسی استان گیلان برای حضور در ماسال ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ ↓

پسماند، تهدیدی که می‌تواند فرصت باشد

ساماندهی دکه‌های مسیر ییلاقات و بام سبز ماسال در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان بومی

رئیس کل بازرسی استان گیلان در گفتگوی اختصاصی که پس از حضور در ماسال طی تماس تلفنی از سردبیر پایگاه خبری-تحلیلی خبر تالشی جهت حضور در این بازدید دعوت به عمل آورده بود در گفتگویی اختصاصی با وی و با بیان اینکه اشتغال جوانان یکی از دغدغه‌های اصلی نظام اسلامی است، بیان داشت: به همین منظور و با ورود بازرسی کل، مقرر شد کلیه دکه‌های مسیر ییلاقات و بام سبز ماسال ساماندهی و کدگزاری شده و در اختیار این جوانان قرار گیرد.

آقایی رفع مشکل اشتغال جوانان بومی را دلیل اصلی ورود به این موضوع از سوی بازرسی کل استان عنوان کرد.

احمد آقایی اظهار داشت: منابع طبیعی مکلف شد به صورت سالانه و با رعایت موازین محیط زیستی با این جوانان قرارداد منعقد کند و این دکه‌ها در اختیار جوانان صرفاْ بومی قرار می‌گیرد و در عین حال این دکه‌ها به هیچ وجه قابل واگذاری نخواهد بود.

رئیس کل بازرسی استان تاکید کرد:هرگونه تخلف یا لهو و لعبی از سوی صاحبان دکه رخ دهد، بدون استثنا قرارداد لغو خواهد گرفت.

احمد آقایی این اقدام را در جهت کمک به جوانان بومی در راستای راه‌اندازی کسب و کار حلال عنوان کرد.

لزوم تفکیک و مدیریت زباله از سوی دکه‌داران، هتل‌داران و رستوران‌داران مسیر ییلاقات

آقایی با تاکید بر رعایت حفاظت از محیط زیست و منابع افزود: تمام دکه‌داران موظف هستند با تفکیک زباله‌های تولیدی واحد خود، آن را تحویل پیمانکار پروژه ییلاقات جهت امحا قرار دهند.

این مقام مسئول با بر شمردن اهمیت کار فرهنگی اظهار داشت: کلیه دکه‌داران، رستوران دارن و هتل داران مسیر ییلاقات جهت گفتمان‌سازی و کار فرهنگی مکلف به نصب بنرهای آموزشی در حوزه رعایت نکات محیط زیست بوده و موظف به حفاظت از منابع طبیعی اطراف کسب و کار خود هستند.

کمکاری در مدیریت پسماند، مساوی است با اعلام جرم

احمد آقایی پسماند را چالشی کشوری عنوان کرده و گفت: کارهای خوبی در این حوزه انجام شده است، اما در عین حال تمام ارگان‌های مرتبط با حوزه محیط زیست، شهرداران و دهیاران مکلف به تفکیک زباله از مبدا شدند. مادران، خواهران و خانواده‌های ما تفکیک از مبدا را انجام می‌دهند اما انتظار داریم در امتداد این اقدام شهرداران و دهیاران تفکیک در مقصد را انجام داده و تحویل کود عالی و دیگر مراجع دهند و در صورت عدم رعایت این شروط از سوی محیط زیست برای آنان تشکیل پرونده و اعلام جرم خواهد شد.

آقایی در ادامه فرماندار ماسال و دستگاه‌هایی (که قانون مدیریت پسماند آنان را به عنوان مسئول مدیریت پسماند معرفی کرده است) را مکلف کرد سریعاْ عرصه‌ای را جهت تفکیک زباله از مقصد تحت نظارت منابع طبیعی و محیط زیست جانمایی کنند.

 آسفالت و بهسازی مسیر جاده کانال ( شیخ نشین به قران)، تکلیف آب منطقه‌ای و راهداری است

رئیس کل بازرسی استان گیلان با اشاره به مشکل تردد شهروندان از مسیر جاده کانال ( جاده شیخ‌نشین به قران در شاندرمن ) بیان داشت: در زمان ریاست حجت الاسلام خلیلی بر دادگستری استان گیلان از مسیر مربوطه بازدید به عمل آمد و دستگاه‌های مربوطه شامل آب منطقه‌ای و راهداری مکلف شدند آسفالت این مسیر هرچه سریع تر ترمیم و بازسازی شود.

موافقت منابع طبیعی و رفع قطعی مشکل آرامستان‌های شاندرمن و گنذر

آقایی از رفع مشکل آرامستان‌های شاندرمن و گنذر و جلب موافقت منابع طبیعی خبر داد و گفت: در مورد آرامستان روستای نیلاش نیز مقرر شد کارشناسان منابع طبیعی پس از بررسی، نتیجه را سریعاْ به ما جهت اخذ تصمیم نهایی اعلام کنند.

بهر‌برداری از سد لاستیکی ماسال در دی ماه سال جاری

این مقام مسئول با اشاره به مساعدت آب منطقه‌ای و رفع موانع افزود: سد لاستیکی ماسال تا دی ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و پس از آن کارهای لازم  جهت تجهیز و بهره‌برداری از دریاچه و جزیره پشت سد برای توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال برای جوانان بومی انجام خواهد شد.

آغاز به کار تعریض جاده ماسال به طاهرگوراب در سال جاری

رئیس کل بازرسی استان گیلان از تعریض جاده ماسال به طاهرگوراب که از مطالبات جدی شهروندان بوده است خبر داد و گفت: مقرر شد مصالح لازم در سریعترین زمان ممکن تهیه و کار تعریض و آسفالت این مسیر آغاز شود.

اخذ مجوز و آغاز نصب دکل همراه اول در ییلاقات ماسال

احمد آقایی که در همین مدت کوتاه ورود به بازرسی کل استان اقدامات خوبی در راستای تحقق مطالبات مردمی انجام داده است در پایان این گفتگو افزود: کارهای مربوط به دکل همراه اول در مسیر ییلاقات ماسال انجام و مجوزهای مورد نیاز صادر شد و مخابرات به زودی کار نصب دکل و رفع مشکل عدم آنتن‌دهی موبایل در ییلاقات ماسال را آغاز خواهد کرد.

خبرنگاران بازوی اصلی بازرسی استان گیلان

رئیس کل بازرسی استان گیلان خبرنگاران را بازوی اصلی بازرسی استان در توسعه و اطلاعرسانی عنوان کرده و گفت: بنده حامی رسانه‌هایی که صداقت و عدالت را سرلوحه وظایف رسانه‌ای خود می‌دانند هستم.

احمد آقایی در پایان با بیان اینکه موارد مطرح شده به صورت جدی از سوی بازرسی استان تا زمان اتمام و بهره‌برداری رصد و پیگیری خواهد شد اظهار داشت: حضور و ورود بازرسی استان به این مشکلات به درخواست مردم شریف شهرستان صورت گرفته است و بازرسی کل با هرگونه کوتاهی از انجام برنامه‌های اعلامی برخورد قانونی خواهد کرد.


| اخبار مرتبط ↓

قاضی رضوانشهری مدیرکل بازرسی استان گیلان شد 

حضور جمعی از مدیران کل استان گیلان در پره سر

پسماند، تهدیدی که می‌تواند فرصت باشد

از سد لاستیکی کذایی ماسال تا پل خَسته اسالم

جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان ماسال برگزار شد

 

نویسنده : سجاد رستم زاده پیرسرایی | منبع خبر : خبر تالشی
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.