امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 5 October , 2024
امروز : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 1499
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اسلایدر بزرگ, ماسال, محیط زیست, ویژه تاریخ انتشار : 20 می 2024 - 18:17 | 66 بازدید
رئیس اداره محیط زیست ماسال خبر داد؛

زنده گیری یک بهله کرکس در ماسال

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماسال از زنده گیری یک بهله کرکس در ماسال خبر داد.
زنده گیری یک بهله کرکس در ماسال

به گزارش خبر تالشی؛ حمید سلطان خواه رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماسال گفت: یک بهله کرکس در حوزه شهری ماسال توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست و با همکاری ماموران آتش نشانی این شهر زنده گیری شد.

سلطان خواه در گفتگو با خبرنگار خبر تالشی در بیان اهمیت این پرنده برای طبیعت گفت: کرکس ها برای طبیعت موجودات بسیار مفیدی هستند چون با خوردن لاشه انواع حیوانات موجب از بین رفتن میکروب‌ها، باکتری‌ها و انواع بیماری در طبیعت می‌شوند. شکار مستقیم، تخریب زیستگاه، باورهای نادرست، استفاده از مواد شیمیایی در دامداری ها و دامپروری ها و رها کردن پسماندهای آنها در طبیعت برخی از عواملی است که حیات کرکس ها را به خطر انداخته است، این در حالی است که این حیوانات ارزشمند جز گونه های حمایت شده ملی هستند.

وی افزود: کرکس‌ها نقش بسیار حیاتی و مهمی در اکوسیستم دارند به طوری که پاکسازی محیط و مبارزه با بیماری‌های مختلف جزو وظایف این پرنده در طبیعت است اما متاسفانه این باور وجود داشته و دارد که کرکس حیوان چندش‌آور و کثیفی است و بر همین اساس، به دفعات هدف تیراندازی قرار می‌گیرند.

ٰرئیس اداره حفاظت محیط زیست ماسال بیان داشت: کرکس یکی از پرندگان جثه درشت و لاشخور است که رنگ آن خاکی بوده و به علت نادر بودن جز پرندگان حمایت شده و شکار کردن آن ممنوع است. دال قهوه‌ای پرشمارترین کرکس ایران است که به صورت پراکنده در رشته‌کوه‌های مهم کشور از آذربایجان در شمال غرب تا رشته‌کوه‌های البرز، ارتفاعات خراسان، رشته‌کوه‌های زاگرس، بلندی‌های کرمان و کوه‌های مکران تا مرزهای پاکستان زیست می‌کند.

سلطان خواه در پایان گفت: این پرنده پس از تیمار و بررسی سلامت در زیستگاه طبیعی اش رهاسازی خواهد شد.

 

نویسنده : ادمین | منبع خبر : خبر تالشی
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.