امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 18 October , 2024
امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3322
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اختصاصی, اسلایدر بزرگ, شاندرمن, گیلان, ماسال, مسکن مهر, ویژه تاریخ انتشار : 17 اکتبر 2024 - 21:09 |
اخبار ماسال

آغاز عملیات اجرایی طرح ملی مسکن در لنگرود/ ماسال، اندر خم کوچه اول

با گذشت قریب ۳ سال از ثبت نام و واریز آورده ۴۰ میلیون تومانی از سوی متقاضیان، کار طرح ملی مسکن در شهرستان ماسال همچنان در مرحله تخصیص زمین گره خورده است.
آغاز عملیات اجرایی طرح ملی مسکن در لنگرود/ ماسال، اندر خم کوچه اول

به گزارش خبر تالشی؛ مهرداد لاهوتی امروز پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ در حالی از آغاز عملیات اجرایی ۱۸۰ واحد نهضت ملی مسکن و کلنگ‌زنی ۳۷۵ واحد دیگر در شهرستان لنگرود خبر داد که ۷۲ متقاضی طرح ملی مسکن در شهرستان ماسال بعد از گذشت حدود ۳ سال و پرداخت واریز آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی، همچنان منتظر تخصیص زمین برای آغاز کار احداث مسکن خود هستند.

نماینده لنگرود در مجلش شورای اسلامی امروز در حاشیه آغاز عملیات ساخت پروژه ۳۷۵ واحدی نهضت ملی مسکن در چاف و چمخاله و بهره‌برداری از یک واحد مسکن محرومین در شهرستان لنگرود، با اشاره به ثبت نام ۸۰۰۰ متقاضی این شهرستان در طرح نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: ۲۱۰۰ متقاضی واجد شرایط شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ۱۸۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهرستان لنگرود آغاز شده بود و امروز ۳۷۵ واحد دیگر را کلنگ زنی کردیم، افزود: با همت شهرداری چاف و چمخاله، مراحل صدور پروانه نیز طی شده است.

این در حالی است که بعد از گذشت قریب ۳ سال، متقاضیان طرح ملی مسکن در شهرستان ماسال با ناامیدی از وضعیت نامعلوم پروژه احداث مسکنی که آورده اولیه آن را نیز واریز کرده‌اند گلایه دارند.

پیگیری‌های خبرنگار خبر تالشی از مدیران کل بنیاد مسکن و راه و شهرسازی استان گیلان گیلان حاکی از آن است که مسکل اصلی عدم آغاز عملبات اجرایی این پروژه، ناتوانی شهرستان در تاْمین زمین مورد نیاز برای آن است.


|بیشتر بخوانید | مشکل اصلی ساخت مسکن محرومین در شهرستان‌های ماسال، تالش و رضوانشهر تأمین زمین است


تا به امروز و با گذشت چند سال، مسئولان شهرستان ماسال یا زمینی را که معارض دارد تعرفه کرده‌اند و یا زمینی که منابع طبیعی از تحویل آن ممانعت کرده و ملی می‌داند.

در واقع مشکلی که بین دستگاهی بوده و دو دستگاه دولتی بایستی برای رفع آن با یکدیگر تعامل کنند، مانع از خانه‌دار شدن ۷۲ خانوار ماسال و شاندرمنی شده است و این موضوع در تضاد کامل و در مقابل قانون جوانی جمعیت که مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب است قرار دارد.

به نظر شما سرانجام پروژه طرح ملی مسکن ماسال چه خواهد شد؟

راهکار برون رفت از این معضل را چه می‌دانید؟


| اخبار مرتبط ↓

مشکل اصلی ساخت مسکن محرومین در شهرستان‌های ماسال، تالش و رضوانشهر تأمین زمین است

صفر تا صد ماجرای طرح تفصیلی شاندرمن

نویسنده : ادمین | منبع خبر : خبر تالشی
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.