امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 18 October , 2024
امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3282
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اختصاصی, اسلایدر بزرگ, شاندرمن, فومن, گیلان, ماسال, ویژه تاریخ انتشار : 16 اکتبر 2024 - 16:18 |
اخبار ماسال؛

رئیس جدید دادگستری ماسال معارفه شد

آئین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان ماسال با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در سالن همایش‌های اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.
رئیس جدید دادگستری ماسال معارفه شد

به گزارش خبر تالشی؛ صبح امروز چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ و با حضور مسئولان قضایی استان و شهرستان، امام جمعه، فرماندار، فرمانده انتظامی، فرمانده سپاه ناحیه ماسال و جمعی از مدیران ادارات دولتی، آئین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان ماسال در سالن همایش‌های اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

طی این مراسم ضمن تقدیر از زحمات آقای علیرضا محمودی،قاضی ابراهیم یاسمنی به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان ماسال منصوب گردید.

حجت الاسلام حسن رضازاده معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان ماسال با بیان اینکه احقاق حق و اجرای عدالت از وظایف دستگاه قضائی است، اظهارکرد: ماحصل و نتیجه عدالت و احقاق حق، آرامش در جامعه است که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: رؤسای واحدهای قضائی باید نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های معوق با قید فوریت اقدام کنند.

حجت الاسلام رضازاده پیشگیری از وقوع جرم را از اولویت‌های دستگاه قضائی برشمرد و افزود: مهم‌ترین وظیفه پیشگیری احیای حقوق عامه است و اقدامات پیشگیرانه باید منجر به کاهش ورودی پرونده در محاکم قضائی شود.

قاضی محمودی رئیس سابق دادگستری ماسال در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های جغرافیایی و فرهنگی شهرستان ماسال بیان داشت: در ۶ ماهه نخست سال جاری، فراوانی جرایم در ماسال و شاندرمن به ترتیب ضرب و جرح عمدی، سرقت، تخریب و کلاهبرداری بوده است.

علیرضا محمودی اظهار کرد: با توجه به مذهبی بودن مردم عزیز شهرستان ماسال، ما شاهد جرائم خشن و سازمان یافته در این شهرستان نیستیم.

رئیس سابق دادگستری ماسال با اشاره به حضور ۱۰ ساله خود در شهرستان ماسال افزود: خداوند شاهد و ناظر اعمال ماست و من نیز سعی کردم در حدود قانون خدمتگذار مردم شریف ماسال و شاندرمن باشم.

علیرضا محمودی خطاب به مردم و همکاران قضایی بیان داشت: در پایان و این لحظات باید بگویم که دل کندن با شما مردم و همکاران سخت است، با شما ۱۰ سال در این مسیر بودیم و سعی کردیم خالصانه در کنار یکدیگر خدمتگذار مردم باشیم.

این مقام قضایی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان شهرستان، مردم و خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: بنده هیچگونه کدورتی از شما مردم و همکاران در دل نداشته و چیزی جز خوبی از شما ندیده‌ام و امیدوارم همه شما این خادم خود را حلال کنید.

دکتر امیر علی بهدادی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ماسال نیز ضمن تقدیر از زحمات ۱۰ ساله قاضی محمودی اظهار داشت: برای دستگاه قضایی دو شاْن میتوان تبیین نمود، یک شاْن نظارتی دستگاه قضایی است که شامل مکاتبات و دستوراتی با مضمون کنشی و پیشگیرانه در راستای نظارت بر حسن اجرای قوانین در همه ادارات و سازمانهاست و شاْن دوم شاْن رسیدگی دستگاه قضایی است که مطابق اصل ۱۵۹ قانون اساسی دادگستری به عنوان مرجع رسمی رسیدگی به دعاوی می‌باشد.

دکتر بهدادی افزود: در خصوص شاْن رسیدگی در مجموعه دادگستری شهرستان ماسال باید اعلام کنم: در هر ماه هر قاضی به طور میانگین به ۱۵۰ پرونده رسیدگی می‌کند، در عین حال ممکن است پرونده ماه قبل نیز به این تعداد افزوده شود و بر خلاف تصور عزیزان، همکاران ما تنها به ۷ ساعت کاری بسنده نمی‌کنند بلکه گاهاً تا ۱۰ الی ۱۱ شب در حال رسیدگی به پرونده ها هستند، نمونه بارز این موضوع حاج آقا محمودی است که بنده بارها شخصاً مشاهده کردم که تا پاسی از شب در دفتر خود مشغول به فعالیت بودند.

قاضی یاسمنی رئیس جدید دادگستری ماسال نیز با تشکر از ریاست اداره آموزش و پرورش به دلیل در اختیار قرار دادن فضا برای برگزاری این مراسم گفت: از حسن نظر حجت الاسلام صادقی نیارکی و معاونین وی دکتر یوسفی، حسن پور، یاری و دیگر عزیزان تشکر کنم که موجب شدند پس از ۱۵ سال توفیق مجدد خدمت به مردم شریف ماسال نصیب اینجانب شود.

رئیس جدید دادگستری ماسال افزود: همه عزیزان می‌دانند ۱۰ سال خدمت مستمر در یک شهرستان چه سختی‌هایی دارد، لذا جا دارد از زحمات برادر عزیزم آقای محمودی که در این مدت در ماسال و شاندرمن تلاش کردند تشکر می‌کنم.

قاضی یاسمنی در ادامه بیان داشت: انشالله در عمل خدمت صادقانه به مردم شریف ماسال و شاندرمن را در حد توانمان نشان دهیم.

در پایان این مراسم، مسئولان شهرستان اعم از فرماندار، فرمانده انتظامی، فرمانده سپاه ناحیه و شهرداران ماسال و شاندرمن و بخشداران دو بخش مرکزی و شاندرمن با اهدای لوح سپاس و هدایایی از رئیس سابق دادگستری شهرستان ماسال تجلیل به عمل آوردند.

لازم به ذکر است قاضی ابراهیم یاسمنی رييس شعبه ١٤ دادگاه حقوقي رشت (شعبه ويژه رسيدگي به اعتراض به تشخيص ملي شدن اراضي در استان گيلان) بوده و اصالتی تالشی دارد.


| اخبار مرتبط ↓

دستگیری مدعیان اعمال نفوذ در دستگاه قضایی ماسال

بازدید سرزده رئیس کل دادگستری استان گیلان از دادگستری ماسال

مجید الهیان رئیس کل دادگستری استان گیلان شد

 

نویسنده : ادمین | منبع خبر : خبر تالشی
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.