امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 18 October , 2024
امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3205
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اختصاصی, اسلایدر بزرگ, انتصابات, تالش, چوکا, رضوانشهر, سیاسی, شاندرمن, گیلان, ماسال, ویژه, یادداشت سردبیر, یاسر اسلامدوست تاریخ انتشار : 10 اکتبر 2024 - 11:53 |
اهمیت انتخاب فرمانداران، بخشداران و معاونین آنان

وفاق، اعتقاد و باور یا تلاش برای بقاء سیاسی

پس از انتخاب و معرفی دکتر هادی حق شناس به عنوان استاندار گیلان، موج تغییرات در سطح استان و شهرستان‌های تابعه نیز آغاز شده است و به زودی شاهد معرفی فرمانداران، بخشداران و معاونین آنان از سوی استانداری خواهیم بود.
وفاق، اعتقاد و باور یا تلاش برای بقاء سیاسی

به گزارش خبر تالشی؛ با آغاز فعالیت رسمی دولت وفاق ملی، گمانه زنی ها پیرامون تغییرات در سطوح مختلف دولت در میان گعده‌های سیاسی و بالطبع آن در رسانه‌ها نیز آغاز شد و این روزها برخی ها از جمله مدیران بازنشسته، اصولگرایان تندرو و آنانی که اعتقادی راسخ به مشی و منش دولت توسعه و عدالت محور ندارند فرصت را غنیمت شمرده و در تلاشند با استفاده از کلیدواژه «وفاق» سوار بر موج شایعات شده و از این نمد کلاهی برای خود ببافند.

وفاق، همراهی و اتحادی است بر مبنای باور و اعتقاد قلبی

وفاق به معنای رفاقت، همراهی و اتحاد است و همراهی بایستی قلبی و اعتقادی باشد و قطعاً دولت از کسانی استفاده خواهد کرد که اعتقاد قلبی به فرآیند توسعه و اصلاحات به معنای واقعی در جامعه داشته باشند نه فرصت طلبانی که همچون «برگ‌های رقصان» که با هر باد تغییر جهت داده و خود را همسو نشان می‌دهند.

وفاق امری قلبی و ایمانی است و شامل کسانی می‌شود که به ایدئولوژی عدالت، اصلاح جامعه توسعه محوری باور داشته باشند.

اهمیت انتخاب فرمانداران، بخشداران و معاونین همسو با دولت

در واقع افرادی که در دولت پیشین مسئولیتی داشته و اکنون در ابتدای حرکت دولت جدید در صدد رایزنی برای کسب صندلی مدیریت هستند، یا به دولت مردمی شهید رئیسی اعتقاد قلبی نداشتند!؟ و یا باور دارند صندلی و میز ( هدف)، تغییر منش سیاسی (وسیله) را توجیه می‌کند.

لذا استفاده از ظرفیت و توانمندی نیروهای با شناسنامه و ریشه‌دار همسو با دولت دکتر پزشکیان در مدیریت استان و شهرستان‌ها امری بدیهی و حق دولت است که معنای درست وفاق را نیز به همراه خواهد داشت.

مهمترین شرط تصدی مسئولیت فرمانداری و بخشداری، وزرات کشوری بودن فرد است

از سویی دیگر و بر اساس «قانون مدیریت خدمات کشوری» از شرایط لازم جهت تصدی مسئولیت فرمانداری، دارا بودن تجربه بخشداری، معاونت و مسئولیت در وزارت کشور و آشنایی با رویه کار و برای تصدی مسئولیت بخشداری نیز حداقل  ۵ سال تجربه و سابقه کارشناسی در وزارت کشور عنوان شده است، دستور وزیر محترم کشور مبنی بر استفاده از «نیروهای وزارت کشور» در دولت نیز موًید همین امر است.

طبق بخشنامه ابلاغی وزارت کشور، افرادی که از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ای دیگر به وزرات کشور ماموریت داشته‌اند نیز بایستی به مبدا ماموریت بازگردند و با توجه به استحدام آنان در دستگاه مبدا به ارائه خدمت به مردم بپردازند.

توسعه و پیشرفت تالش، رضوانشهر و ماسال در گرو استفاده از ظرفیت متخصصین وزارت کشوری

لذا با بررسی جمیع جهات و نگاه به تجربه ۴ سال اخیر و عقب‌ماندگی شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال، از جناب دکتر حق‌شناس استاندار محترم، با تجربه و مکتبی استان گیلان و نیز از جناب دکتر اسلامدوست نماینده جوان و تحصیلکرده تالش انتظار می‌رود با همدلی علاوه بر تسریع در روند انتخاب و معرفی فرمانداران، بخشداران و معاونین فرمانداران سه شهرستان حوزه تالش، به ظرفیت‌های موجود و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت کشور توجه و نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

اینک زمان آزمون و خطا نیست، عقب‌ماندگی سه شهرستان تالش، رضوانشهر و ماسال از یک سو و پروژه‌های نیمه تمامی که سوهان روح و نمکِ روی زخم مردم همیشه در صحنه تالش بزرگ شده‌اند از سویی دیگر، نشان از اهمیت و دقت در انتخاب و انتصاب افرادی است که از بدنه وزارت کشور بوده و ظرفیت‌های قانونی مسئولیت خود را بشناسند.

به نظر می‌رسد استاندار فرهیخته گیلان و نماینده پرتلاش تالش و مشاور عالی وی که تجربه سالیان متمادی خود را در اختیار وی قرار داده است، توان و وقت ارزشمند خود را خود را در راستای انتخاب فرماندارن و بخشداران و معاونین آنان از میان نیروهای با تجربه وزارت کشوری در سه شهرستان تالش، رضوانشهر و ماسال معطوف سازند تا اهداف دولت و رضایت مردم محقق گردد.

نیروهایی که علیرغم سابقه درخشان و تجربه کافی و محبوبیت و مقبولیت اجتماعی، به بهانه عدم همسویی با جریانات سیاسی و منافع برخی افراد ذی نفوذ منطقه در چهار سال اخیر کنار زده شده و جامعه از ظرفیت آنان بی‌بهره گردید.

حَسَب بیانات رئیس جمهور محترم، رسانه‌ها نیز به عنوان چشمان بینای جامعه در کنار دولت برای تحقق آرمان‌های توسعه ذیل سیاست‌های راهبردی مقام معظم رهبری فعالانه وظیفه خود را احساس و اقدام نموده و خواهند نمود.

منتظر اخبار خوبی در همین زمینه باشید


| اخبار مرتبط ↓

هادی حق شناس رسماً استاندار گیلان شد

تمدید موقت مأموریت بخشدار شاندرمن

چتری برای همدلی، نقدی به اتفاقات اخیر در تالش

گلایه صریح امام جمعه تالش از بازار داغ پُست فروشی و سیاه حفظِ میز

نویسنده : سجاد رستم زاده پیرسرایی | منبع خبر : خبر تالشی
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.