امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 5 October , 2024
امروز : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3043
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش و پرورش ماسال, اختصاصی, اسلایدر بزرگ, تالش, چوکای تالش, رضوانشهر, شاندرمن, گیلان, ماسال, محیط زیست, منابع طبیعی, ویژه, یاسر اسلامدوست تاریخ انتشار : 22 سپتامبر 2024 - 21:51 | 58 بازدید
اخبار نماینده

برگزاری نشست و کنفرانس خبری یاسر اسلامدوست با اصحاب رسانه ماسال و شاندرمن

برای نخستین بار در تاریخ سیاسی و رسانه‌ای تالش بزرگ، یاسر اسلامدوست نماینده محترم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در واپسین روز تابستان ۱۴۰۳ با حضور در سالن آمفی تئاتر اداره آموزش و پرورش شهرستان ماسال، پاسخگوی سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه ماسال و شاندرمن بود. اقدامی خوب و تحسین برانگیز که امیدواریم تداوم داشته باشد.
برگزاری نشست و کنفرانس خبری یاسر اسلامدوست با اصحاب رسانه ماسال و شاندرمن

به گزارش خبر تالشی؛ شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ اولین کنفرانس خبری نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان ماسال و شاندرمن برگزار شد. یاسر اسلامدوست در این نشست که نقطه عطفی در کنشگری سیاسی حوزه جغرافیا و فرهنگ تالش بود، پای صحبت‌ها، انتقادات و مطالبه گری خبرنگاران نشست و در پایان با صراحت، صبر و متانتی مثال زدنی به تمام سوالات پاسخ داد.

سهیل حقیقت ماسال سیتی

مسئول رسانه ماسال سیتی

سهیل حقیقت مسئول رسانه ماسال سیتی در ابتدای این نشست خبری همواره غرب گیلان نسبت به مرکز و شرق گیلان محروم بوده است، یکی از مشکلات شهرستان ماسال جاده ماسال به طاهرگوراب است که سالانه تعدادی از شهروندان ما جان خود را از دست می‌دهند، در کنار آقای رحمت زاده به این جاده نگاه ویژه داشته باشید.

حقیقت با اشاره به انتقال زباله‌ها از روستاها به دو شهر ماسال و شاندرمن گفت: شهردار ماسال یک تنه بار مسئولیت پسماند شهرستان را بر دوش می‌کشد و جا دارد از آقای علیزاده شهردار ماسال تشکر کنیم. مگر می‌شود در این شهرستان به این بزرگی یک قطعه زمین برای دپو یا تفکی زباله پیدا نشود؟ بخشداری تمام سطلهای زباله را روستاها جمع کرده است.

مسئول رسانه ماسال سیتی ضمن تقدیر از سوات پور رئیس اداره ورزش و جوانان ماسال، از عدم وجود سالن ورزشی استاندارد در ماسال گلایه کرده و خواهان احداث یک سالن ورزشی با ظرفیت ۳۰۰۰ نفر در ماسال شد.

سید شهرام صفوی

سید شهرام صفوی از تیجره

سید شهرام صفوی مسئول نشریه تیجره با انتقاداز برگزاری این کنفرانس خبری توسط خبرنگاران گفت: انتظار داشتیم این نشست توسط اداره ارشاد شهرستان برگزار شود نه توسط افراد دیگر.

صفوی گفت: میخواهم بگویم برای تخریب نیامدم، پدرتان شاهد است که اولین نفر بودم که در زمان مسئولیت ایشان همراه وی بودم و در انتخابات هم در کنار ایشان بودم. تالش مظلوم است. وی افزود شهرستان تالش به دلیل وسعت زیاد ۳ نماینده میخواهد.

 

سجاد محمدی ماسال برتر

سجاد محمدی از ماسال برتر

سجاد محمدی از ماسال برتر با انتقاد از وضعیت جاده ییلاقات شاندرمن گفت: بروید ببینید، یک موتورسیکلت نمی‌تواند در آن تردد کند، چند سال است ماسال وشاندرمن مظلوم واقع شده است. هر مسئولی می‌رود آنجا و یک عکس سلفی می‌گیرد و می‌رود.

محمدی در ادامه با اشاره به کمبود آمبولانس در شهرستان اظهار کرد: مگر می‌شود بیمارستان به این بزرگی آمبولانس نداشته باشد؟ از رئیس اورژانس تشکر می‌کنم، می‌گوید ماشین فرسوده شده است، از جیب خودم هزینه کنم؟ آقای نماینده از شما می‌خواهم با رئیس علوم پزشکی گیلان نشست داشته باشید.

سجاد محمدی افزود: از شما می‌خواهم که نگویید فلانی با من بود و فلانی با من نبود، مردم ماسال و شاندرمن مردمی خونگرم هستند.

حسین رضوانی راه تالش

حسین رضوانی از راه تالش

حسین رضوانی از رسانه راه تالش با انتقاد از برخی اطرافیان نماینده مردم شریف تالش، رضوانشهر و ماسال گفت: من از شما انتظار دارم بساط این حلقه‌هایی که سال‌هاست اطراف نمایندگان تشکیل شده است و نمیگذارد صدای مردم به شما برسد را جمع کنید.

وی در ادامه گفت: درد ما چوکا نیست، درد ما رونق اقتصادی منطقه است، تالش با این پتانسیل از داشتن یک بندر محروم است.

رضوانی با اشاره به مشکلات منابع طبیعی اظهار کرد: من جوان چگونه تشکیل خانواده بدهم وقتی هر جا می‌خواهم خانه بسازم منابع طبیعی قدم میگذارد و می‌گوید ملی است!

الیاس ملکی معاف ماسال نیوز

الیاس ملکی معاف، سردبیر ماسال نیوز

الیاس ملکی سردبیر ماسال نیوز در این نشست خبری گفت:‌جای خوشوقتی است که تالش یک نماینده جوان دارد، از شما به عنوان یکی از جوانترین نمایندگان کشور در مجلس درخواست داریم که یک پل ارتباطی با مردم و رسانه‌ها ایجاد کنید.

ملکی از با اشاره به قطعی برق اظهار داشت: با قطعی برق، آب و آنتن تلفن همراه هم قطع می‌شود، وی مشکل عدمم پرداخت حقوق معوقه کارگران آبفا را یکی از موارد مهم اعلام و از نماینده تالش خواهان پیگیری آن شد.

سردبیر ماسال نیوز بسته شدن کمیسیون تغییر کاربری اراضی، ایجاد عوارضی در ابتدای جاده ییلاقات، عدم وجود سرویس بهداشتی در شهر شاندرمن، کمبود آرد و نان، بحث خرید تضمینی برنج کشاورزان و مشکل جاده‌های شهرستان را از جمله مشکلات مطرح شده از سوی مخاطبین اعلام کرد.

الیاس ملکی در پایان افزود: از شما درخواست داریم یک تحقیق و تفحصی از اداره ارشاد ماسال داشته باشید که بفهمیم حکمت وجودی اداره ارشاد ماسال چیست؟ نه در طول سال برای اخذ مجوز به خبرنگاران کمک می‌کند، نه در برای همایشی از ما دعوت می‌کند و نه سیمکارت خبرنگاری در اختیار ما قرار می‌دهد.

حبیبی از خبر شاندرمن

حبیبی از رسانه خبر شاندرمن

حبیبی از رسانه خبر شاندرمن، در این یک ماه، چند ماه اخیر که آقای اسلامدوست به شاندرمن آمدند، رسانه‌ها خیلی انتقاد کردند که آقا تعامل ندارد، به هر حال باید کمک کرد، متاْسفانه در این یک هفته این انتقادات خیلی بیشتر شد.

حبیبی افزود: آقای گیلچالانی که ۳ سال هستش، در این چند سال دارند خیلی زحمت می‌کشند، خب خبرنگار عزیز که درباره آرد و نان گلایه کردند، خب باید به اداره صمت زنگ بزنید و نباید برای این کارهای ابتدایی وقت آقای فرماندار را گرفت.

وی درباره مشکل منابع طبیعی گفت: ۸۵ درصد زمین‌های شهرستان ماسال اراضی ملی است و کاری هم نمی‌شود کرد. وی عدم توسعه شبکه آبرسانی و برق و جاده‌های کم عرض و کمبود جایگاه سوخت در ماسال و شاندرمن را نیز به عنوان مشکلات مردمی بیان کرد.

میلاد بیدریغ اتاق خبر

میلاد بیدریغ اتاق خبر

میلاد بیدریغ مسئول اتاق خبر گیلان هم با اشاره به اینکه دوستان خبرنگار مشکلات را کامل مطرح کردند، تنها ۳ سوال مطرح می‌کنم: نظر شما در خصوص طرح نور و حجاب را اعلام بفرمایید، درباره ارتباط خود با آقای امیر حسین ثابتی مجری سابق و نماینده مجلس و جبهه پایداری به صورت سریح بیان کنید و در انتها هم در مورد تغییر مواضع سیاسی خودتان و پدرتان توضیح دهید.

 

سجاد رستم زاده پیرسرایی، سردبیر خبر تالشی

سجاد رستم زاده پیرسرایی، سردبیر خبر تالشی

شفافیت آراء نمایندگان

در این نشست خبری که با پیشنهاد جمعی از خبرنگاران شهرستان ماسال و در سالن همایش‌های آموزش و پرورش شهرستان ماسال برگزار شد، سجاد رستم زاده سردبیر پایگاه خبری-تحلیلی خبر تالشی در این نشست با اشاره به اهمیت شفافیت گفت: بحث اول من درباره شفافیت آرا نمایندگان است، آیا شما موافق شفافیت هستید یا خیر؟ مردم باید بدانند نماینده آنها در مجلس به چه طرحی رای موافق یا مخالف می‌دهد.


| خبر مرتبط ↓

نقدی بر رویکرد یاسر اسلامدوست | از عدم تعامل با خبرنگاران تا بلا تکلیفی شهرستان ماسال


انتصاب مدیران ادارات، دخالت یا نظارت نماینده تالش؟

سردبیر خبر تالشی با بیان اینکه رهبر انقلاب بارها بر عدم دخالت نمایندگان در انتخاب و انتصاب مدیران دولت تاْکید کرده‌اند اظهار داشت: در مورد انتصابات زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که یاسر اسلامدوست و عسکر اسلامدوست در انتصاب مدیران اعمال نظر و دخالت می‌کنید، آیا این خبر صحت دارد یا در حد مشاوره است؟

رستم زاده افزود در ادامه پرسید: از ظرفیت مدیرانی که در انتخابات با شما نبودند اما کارآمد بوده و مردم از عملکرد آنان رضایت دارند آیا استفاده خواهید کرد یا خیر؟

عدم آسفالت راه‌های روستایی تالش، رضوانشهر و ماسال

این فعال رسانه‌ای جاده‌های مواصلاتی را یکی از مشکلات عدیده سه شهرستان برشمرد و گفت: جاده‌های مواصلاتی هر سه شهرستان تالش، رضوانشهر و ماسال وضعیت مناسبی ندارند، برای آسفالت این مسیرها نیاز است که شما از ظرفیت استانی و ملی خود برای اخذ قیر رایگان استفاده کنید.

معضل قطعی‌های مکرر برق و تالش، رضوانشهر و ماسال

سردبیر پایگاه خبری-تحلیلی خبر تالشی با اشاره به قطع‌های مکرر برق در حوزه جغرافیای تالش بیان داشت: هر سه شهرستان تالش، رضوانشهر و ماسال با مشکل ضعف مواجه هستند، در همین تابستان قطعی‌های با و بدون برنامه زیادی داشتیم، این معضلی هست که مردم ما را آزار می‌دهد و نیاز هست که فکر اساسی برای رفع آن بشود.

پسماند، معضلی که باید ریشه‌ای رفع شود

سجاد رستم زاده پیرسرایی موضوع پسماند را یکی از چالش‌های مدیریتی کلان استان گیلان، تالش، رضوانشهر و ماسال دانسته و افزود: در بحث مدیریت پسماند هم باید به اطلاع شما برسانم که تمام مخازن و سطلهای زباله روستایی در ماسال و شاندرمن جمع‌آوری شده و مردم روستا زباله‌های خود را به شهر منتقل می‌کنند و بار هزینه زیادی بر دوش شهرداران دو شهر ماسال و شاندرمن گذاشته است.

منابع طبیعی، درد مشترک مردمان سرزمین تالش

سردبیر خبر تالشی با اعلام اینکه بزرگترین مشکل منطقه بحث منابع طبیعی است گفت: البته این موضوع البته چندان ارتباطی به مدیران شهرستانی و استانی نداشته بلکه موضوعی تقنینی دارد و نیاز است که با اصلاح قوانین برای همیشه این مشکل را مرتفع کرد. وی با اشاره به سخنان حجت الاسلام نورزاد امام جمعه محترم تالش گفت: ما ۴۰ سال است شاه را بیرون کرده‌ایم اما هنوز از قوانین دوره شاهنشاهی استفاده می‌کنیم.

رستم زاده تصریح کرد: البته مشکل دیگری که وجود دارد این است که همین قوانین نیز به درستی اجرا نمی‌شوند، در بحث واگذاری اراضی ملی آنجا که بحث امور عام المنفعه‌ای مانند ساماندهی سگ‌های ولگرد و مدیریت پسماند در میان باشد طبق قوانین منابع طبیعی مکلف به واگذاری زمین است.

 

یاسر اسلامدوست

یاسر اسلامدوست، نماینده تالش، ماسال و رضوانشهر

رسانه چشم بینای جامعه

یاسر اسلامدوست در پاسخ به سوالات و نکات مطرح شده سردبیر خبر تالشی در پاسخ به عدم تعامل با رسانه‌ها گفت: واقعاً اینطور نیست، ما جلسه‌ای در تالش با خبرنگاران برگزار کردیم و در آن تاریخ در تالش حضور داشتیم، پس از آن بحث بررسی با توجه به آنکه جلسات بررسی رای اعتماد به وزرا بود، مجبور شدیم به تهران برگردیم اما ما منتظر فرصت مناسبی بودیم که با اصحاب رسانه دیدار داشته باشیم چون معتقدیم رسانه‌ها چشم بینای جامعه هستند.

اسلامدوست بحث واگذاری اراضی ملی و اجرای ماده ۴ قانون ساماندهی اراضی را اصلی ترین مطالبه مردم دانسته و بیان کرد اینکه اصحاب رسانه و خبرنگاران این موضوع را پشت تریبون مطرح کردند، مطمئن باشند ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در مورد شفافیت آراء اظهر داشت: این امری بدیهی است، ما چرا باید بخواهیم آراء ما پوشیده باشد؟ اگر آراء پوشیده باشد، نماینده دل به کار نخواهد داد و بالعکس اگر شفافیت باشد قطعاُ آن نماینده دل خواهد سوزاند و با آگاهی به موضوع راْی خواهد داد.

نماینده محترم تالش، رضوانشهر و ماسال اعلام کرد: خود مجلس در سامانه نمایندگان آراء نمایندگان را منتشر می‌کند، ما هم از آنها خواهیم خواست که آراء ما را منتشر کند.

دخالت نه، بر انتصابات نظارت می‌کنیم

یاسر اسلامدوست در مورد دخالت در انتصاب مدیران گفت: ما دخالت نمی‌کنیم اما نظارت می‌کنیم، یعنی وظیفه ما اول تقنین و در مرحله دوم نظارت است. اینکه نماینده در انتصابات نظارت نکند اصلاُ شدنی نیست، بالاخره یک مجموعه‌ای هستیم که می‌خواهیم با هم کار کنیم. این نیست که فرد حتماُ طرفدار ما باشد، افرادی باید بیایند که توانمند و شایسته باشند.

اسلامدوست افزود: روز اولی که روی کار آمدیم گفتیم می‌خواهیم دنبال کار بدویم و کسانی را هم می‌خواهیم که همراه ما برای رفع مشکلات بدوند نه اینکه ساکن باشند.

نماینده جوان تالش، رضوانشهر و ماسال با تاْیید مشکلات راههای روستایی گفت: ما تمام اعتباراتی که در اختیار نمایندگان بود را برای راه‌های روستایی گذاشتیم تا بخشی از مشکلات مرتفع شود، انشالله در سالهای آتی هم تلاش می‌کنیم دغدغه مردم کمتر بشود.

اسلامدوست با اشاره به حضور رئیس اداره برق شهرستان ماسال در جلسه گفت: من الان می‌توانم بگویم سومین جلسه را با معاون وزیر نیرو گذاشتیم، با آًقای صادقی خمامی جلسات متعدد داشتیم، برق وقتی قطع شود در برخی نقاط آب هم قطع می‌شود و ما پیگیر موضوع بودیم.

آماری مسرت بخش از یاسر اسلامدوست در حوزه برق تالش، رضوانشهر و ماسال

نماینده تالش بزرگ بیان داشت: در گام اول از معاون ۴۵۰ کیلومتر کابل خودنگهدار، ۱۲۰ ترانسفورماتور و ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای تیرهای برق خواستیم که مرد موافقت قرار گرفت. الان هم پیگیر تجهیز ادارات برق سه شهرستان به ماشین آلات به روز هستیم. دوستان موافق هستند که در حوزه ماسال و شاندرمن تغییرات مثبتی رخ داده است. اینها تلاش‌هایی بوده که انجام دادیم و هیچ منتی هم نیست.

اسلامدوست با اشاره به تغییر خیلی از قوانین در حوزه منابع طبیعی اظهار کرد: اینکه بگوییم قوانین پیش از انقلاب در حال اجراست سخن خام و ناپخته‌ای است ولی باید اعتراف کنیم در برخی موارد مردم واقعاُ تنها هستند، کسی نیست که از مردم حمایت کند. منابع طبیعی در طرح هادی نباید ادعای مالکیت داشته باشد. منابع مردم و منابع طبیعی در برخی جاها در تعارض است که باید پیگیر رفع آن باشیم.

یاسر اسلامدوست در پاسخ به سوال میلاد بیدریغ مسئول رسانه اتاق خبر گیلان پیرامون عدم پرداخت حقوق و معوقات کارگران آبفا گفت: ۹ ماه است حقوق شرکتی و ۳ ماه است که حقوق رسسمی آبفا پرداخت نشده است، با وزیر نیرو صحبت کردیم و ایشان خبر نداشت. بلافاصله دستور داد موضوع پیگیری شود و قرار شد بخشی از حقوق سریعاَ پرداخت و مابقی هم در اولین فرصت پرداخت شود.

یاسر اسلامدوست: حجاب زیبنده زن است، موافق طرح نور هستم

نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در بخشی دیگر از نشست و در پاسخ به سوال بیدریغ مورد نظر وی درباره اجرای طرح نور گفت: این طرح در شورای نگهبان تاْیید شد و ما موافق آن هستیم، چرا باید مخالف آن باشیم، حجاب زیبنده زیک زن است، حجاب مصونیت و ایمنی یک زن هست، چرا باید با آن مخالف باشیم!؟

با همه از جمله جبهه پایداری و امیرحسین ثابتی ارتباط دارم

یاسر اسلامدوست با اشاره به سوال خبرنگار رسانه اتاق خبر پیروامون ارتباط با امیرحسین ثابتی و جبهه پایداری نیز گفت: آقای ثابتی همکار ما در مجلس هستند، چند صندلی جلوتر از ما می‌نشینند، موضوع خاصی هم نیست. ارتباط با همه داریم، با پایداری‌ها ارتباط داریم، با اصلاحطلبان، اصولگراها و مستقلین هم ارتباط داریم و موضوع خاصی هم نیست.

برگزاری این جلسه اقدام خوب و سازنده‌ای بود که برای اولین بار در تاریخ سیاسی و رسانه‌ای سه شهرستان تالش، رضوانشهر و ماسال از سوی یک نماینده صورت گرفت و باید آن را به فال نیک گرفت. امیدواریم این جلسه در شهرستان‌های رضوانشهر و تالش هم برگزار شود.


| اخبار مرتبط ↓

نقدی بر رویکرد یاسر اسلامدوست | از عدم تعامل با خبرنگاران تا بلا تکلیفی شهرستان ماسال

یاسر اسلامدوست جوان ترین نماینده گیلانی مجلس دوازدهم

 

نویسنده : سجاد رستم زاده پیرسرایی | منبع خبر : خبر تالشی
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.