امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 19 September , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3002
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اختصاصی, اسلایدر بزرگ, تولیدی, رضوانشهر, فرمانداری رضوانشهر, فرهنگی, گیلان, مذهبی, ویژه تاریخ انتشار : 19 سپتامبر 2024 - 22:42 | 5 بازدید
اخبار رضوانشهر

برگزاری جشن بزرگ منادیان وحدت در شهرستان رضوانشهر

به گزارش خبر تالشی؛ امروز پجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ به مناسبت هفته وحدت و به همت ستاد برگزای هفته وحدت شهرستان رضوانشهر، جشن بزرگ منادیان وحدت با حضور اسدالله عباسی استاندار، حجت الاسلام والمسلمین پور رضا مشاور دفتر نهاد رهبری، سید نادر صفوی فرماندار رضوانشهر، حجت الاسلام مهدی نژاد امام جمعه شهرستان، مدیران کل استانی، […]

برگزاری جشن بزرگ منادیان وحدت در شهرستان رضوانشهر

به گزارش خبر تالشی؛ امروز پجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ به مناسبت هفته وحدت و به همت ستاد برگزای هفته وحدت شهرستان رضوانشهر، جشن بزرگ منادیان وحدت با حضور اسدالله عباسی استاندار، حجت الاسلام والمسلمین پور رضا مشاور دفتر نهاد رهبری، سید نادر صفوی فرماندار رضوانشهر، حجت الاسلام مهدی نژاد امام جمعه شهرستان، مدیران کل استانی، شهرستانی و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با محوریت وحدت مسلمین و دشمن شناسی در محل سالن مجتمع فرهنگی و هنری  شهرستان رضوانشهر برگزار گردید.

رضوانشهر شهرستانی با ۱۴۵ شهید، ۳۲ آزاده و ۳۲۳ جانباز

سید نادر صفوی فرماندار شهرستان رضوانشهر ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان همایش اظهار داشت: شهرستان رضوانشهر دارای ۱۴۵ شهید است که از این تعداد ۶۹ شهید از اهل تسنن و مابقی اهل تشیع هستند و در واقع مردم این شهرستان بهترین جوانان خود را تقدیم نظام کردند.

فرماندار رضوانشهر تعداد آزادگان این شهرستان را ۳۲ نفر اعلام کرده و اظهار داشت: ۱۲ نفر از این عزیزان آزاده اهل تسنن هستند و تعداد جانبازان شهرستان رضوانشهر ۳۲۳ است که نشان می‌دهد اهل تسنن و تشیع رضوانشهر در کنار یکدیگر در دفاع از آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

استاندار گیلان نیز در این مراسم گفت: همه مسلمین در زیر پرچم اسلام و قرآن هستیم به مثابه یک خانواده که با وجود برخی از اختلاف نظر ها دارای مشترکات زیادی هستند و در مقابل دشمن خارجی که قصد ایجاد تفرقه میان خانواده را دارد می ایستند.

لزوم برنامه‌ریزی جخت برگزاری نشست فرمانداران با روحانیون اهل تسنن

وی با بیان اینکه گیلان یکی از استان‌هایی است که دارای اهل تسنن بسیاری است، گفت: وحدت میان اهل تسنن و تشیع گیلان در کشور زبانزد است و در سفر به منطقه غرب گیلان از روح معنوی، همدلی و برادری بین مسلمانان این منطقه غرق لذت می شویم، زیرا ما در یک کشور با سرنوشتی وابسته به هم زندگی می کنیم.

استاندار گیلان از فرمانداران غرب گیلان خواست تا برنامه ریزی لازم برای برگزاری جلسه مشترک با روحانیون اهل سنت را داشته باشند و افزود: ما نسبت به مسائل اقتصادی، معیشتی، فنی و اجتماعی این منطقه بی تفاوت نیستیم و برادران اهل سنت و تشیع برای ما برابرند.

عباسی با بیان اینکه شیعه و سنی دارای اشتراکات زیادی در حوزه‌های مختلف هستند، گفت: دین مبین اسلام و داشتن کتاب مقدس و الهی قرآن از جمله مهمترین اشتراکات میان شیعه و اهل سنت است که باید این موارد را توسعه و گسترش داده و به برخی از تضادها که دشمن به دنبال آن است، دامن نزنیم.

اسدالله عباسی در پایان سخنان خود از بانیان برگزاری این مراسم باشکوه تشکر و قدر دانی کرد.

این مراسم با هدف افزایش همدلی میان مسلمانان اهل تسنن و تشیع همراه با اجرای برنامه های همچون مولودی و شعر خوانی توسط هنرمندان شهرستان برگزار شد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی  به رسم یاد بود از مبلغان مذهبی اهل تسنن و تشیع و خانواده های شهدا تجلیل بعمل آمد.


| اخبار مرتبط ↓

جشن پایان کلاس های تابستانه قرآن کریم در شهرستان رضوانشهر

برگزاری دومین دوره جشنواره بومی محلی شهدای عشایر در رضوانشهر

افتتاح نمایشگاه مد و لباس  بومی محلی (عفاف و حجاب ) در بخش پره سر شهرستان رضوانشهر

قهرمانی بانوان فرهنگی رضوانشهر در رقابت های والیبال فرهنگیان استان

نویسنده : ادمین | منبع خبر : خبر تالشی
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.