امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 12 September , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۲ شهریور , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2484
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اختصاصی, اسلایدر بزرگ, فرهنگی, گیلان, ویژه, یادداشت تاریخ انتشار : 11 آگوست 2024 - 19:36 | 32 بازدید
محیط بان ایرانی به تئودور روزولت؛

 خودت را خرج حیاط وحش کن، نه آن‌ها را خرج خودت!

چند هفته پیش، دو محیط‌بان سیاهکلی، حین گشت‌زنی با هجوم خونین خرس مادر دو توله مواجه شدند، اما به‌رغم جراحت و شکستگی، از سلاح استفاده نکردند.
 خودت را خرج حیاط وحش کن، نه آن‌ها را خرج خودت!

چند هفته پیش، دو محیط‌بان سیاهکلی، حین گشت‌زنی با هجوم خونین خرس مادر دو توله مواجه شدند، اما به‌رغم جراحت و شکستگی، از سلاح استفاده نکردند.

حدود ۱۱۵ سال قبل، روزولت رییس‌جمهور آمریکا، که یک شکارچی متبحر بود، در جریان سفر به یکی از ایالت‌ها، برای تفریح سراغ شکار رفت اما به نتیجه نرسید. اطرافیان سنگ‌تمام گذاشتند و خرسی را در قفس آوردند و به درخت بستند تا رییس جمهور، شکار کند و ناکام بازنگردد. روزولت اما این را دون خود دانست و نپذیرفت.

به فاصله کوتاهی، شکارچیِ خرس‌های گریزلی و جگوار، به نماد عشق به محیط زیست مبدل شد. تولید آثار هنری درباره روزولت از کاریکاتور کلیفورد بریمن در روزنامه واشنگتن‌پست (تصویر ۲) آغاز شد به عروسک تدی‌خرسه رسید که اکنون در سراسر جهان، پیام‌آور عشق رییس‌جمهور آمریکا به محیط زیست است.

وقتی از غلامرضا حیدری، محیط‌بان سیاهکلی پرسیده شد که چرا برای دفاع، شلیک نکردند گفت “ما سلاح را برای حفاظت از حیاط وحش داریم نه برای شلیک به آن‌ها. گزینه شلیک اصلا به ذهن ما خطور نمی‌کند”.

اکنون ابوالفضل رجبی، با این کارتون، به خلاف کلیفورد بریمن، قصه یک قهرمان مردمی و غیرنمایشی محیط زیست را روایت می‌کند و نمایش روزولت را به چالش می‌کشد. آیا ما می‌توانیم قصه غلامرضا را به کودکان جهان برسانیم؟

🖋 ایده و اتود: حنانه غریبی
🖍 نقاشی دیجیتال: ابوالفضل رجبی

| منبع خبر : خبر تالشی
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.