امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 17 September , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۷ شهریور , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2245
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آستارا, اختصاصی, اسلایدر بزرگ, بنیاد مسکن, تالش, رشت, رضوانشهر, شاندرمن, شفت, صومعه سرا, فومن, گیلان, ماسال, مسکن مهر, ویژه تاریخ انتشار : 25 جولای 2024 - 11:13 | 58 بازدید
مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان در گفتگوی اختصاصی با خبر تالشی عنوان کرد؛

مشکل اصلی ساخت مسکن محرومین در شهرستان‌های ماسال، تالش و رضوانشهر تأمین زمین است

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان در گفتگو با خبر تالشی، مشکل اصلی احداث مسکن محرومین در تالش، رضونشهر و ماسال را تاُمبن زمین عنوان کرد.
مشکل اصلی ساخت مسکن محرومین در شهرستان‌های ماسال، تالش و رضوانشهر تأمین زمین است

به گزارش خبر تالشی، مهندس دائمی مدیر کل بنیاد مسکن استان گیلان در گفتگو با خبرنگار خبر تالشی گفت: تأمین زمین در مسکن محرومین در شهرها توسط راه و شهرسازی انجام می‌شود، بر اساس ۱۴۵۰ سهمیه ای استان گیلان, مکاتبات متعددی با دوستان داشتیم و درخواست کردیم نسبت به تأمین زمین اقدام کنند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان گیلان بیان داشت: با توجه به محدودیت و ممنوعیت در استان وجود دارد آقایان در همین چند شهر که زمین داشتند فعلأ در قالب ۵۲۳ واحد زمین در اختیار بنیاد مسکن قرار دادند.

این مقام مسئول افزود: لذا به محض اینکه دوستان در راه و شهرسازی زمین را تحویل بنیاد مسکن قرار دهند ساخت مسکن محرومین آغاز خواهد شد و اینگونه نیست که سه شهرستان تالش، رضوانشهر و ماسال از مسکن محرومین محروم باشند.

مهندس دائمی در پاسخ به سوال خبرنگار خبر تالشی در مورد عدم آغاز پروژه طرح مسکن ملی در ماسال گفت: در ماسال زمینی که راه و شهرسازی برای طرح مسکن ملی در اختیار ما قرار داد، علاوه بر ملی بودن معارض نیز داشت که طرح دعوی کرد، در هر صورت راه و شهرسازی بایستی مشکل زمین را مرتفع کند تا بنیاد مسکن اقدام به شروع به احداث مسکن نماید.

به منظور تأمین مسکن اقشار کم درآمد و محرومین جامعه ۲۷ هزار متر مربع زمین از طریق راه و شهرسازی گیلان به بنیاد مسکن استان تحویل داده شده است. با امضای تفاهم نامه ای مابین سازمان ملی زمین و مسکن با بنیاد مسکن در مناطق شهری استان گیلان به تعداد

 ۵۲۳ واحد در ۷ شهر به تعداد ذیل ساخته می‌شود:

فومن ۹ واحد

رشت ۳۲ واحد

شفت ۱۸ واحد

انزلی ۹۵ واحد

کیاشهر ۵۰ واحد 

آستارا ۲۴۰ واحد

صومعه‌سرا ۸۰ واحد

گفتنی است ظاهرا از این ۲۷‌ هزار مترمربع هیچ سهمی به تالش، رضوانشهر و ماسال تعلق ندارد و این سه شهرستان از مسکن محرومین محروم هستند!

نویسنده : سجاد رستم زاده پیرسرایی | منبع خبر : خبر تالشی
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.