امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 17 September , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۷ شهریور , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2229
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اختصاصی, اسلایدر بزرگ, تولیدی, رضوانشهر, فرهنگی, ویژه تاریخ انتشار : 20 جولای 2024 - 18:18 | 94 بازدید
تلاش جمعی مسئولان محلی؛

تعطیلی نه، احیاء و تقویت دانشگاه پیام نور رضوانشهر

دانشگاه پیام نور رضوانشهر به عنوان تنها واحد دانشگاهی این شهرستان به دلیل عدم وجود رشته های متناسب با بازار کار در شرف تعطیلی است و احیاء آن نیازمند ورود نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال و دیگر مسئولین شهرستان و استان و تخصیص رشته های تحصیلی جدید است.
تعطیلی نه، احیاء و تقویت دانشگاه پیام نور رضوانشهر

به گزارش خبر تالشی؛ روز گذشته اخباری مبنی بر تعطیلی دانشگاه پیام نور شهرستان رضوانشهر با بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت به عنوان تنها دانشگاه این شهرستان در رسانه های محلی منتشر و با واکنش منفی مردم و برخی از مسئولین مواجه شد.

این دانشگاه در اوایل دهه ۹۰ بیش از ۷۰۰ دانشجو در رشته های مختلف را تحت پوشش آموزشی خود داشت، اما متاسفانه عدم هماهنگی رشته های تحصیلی با بازار کار و نیز ظرفیتهای اقتصادی منطقه موجب شد در کمتر از ۱۰ سال تعداد دانشجویان به نصف کاهش پیدا کند. با این وجود همین تعداد دانشجو نیز در صورت تعطیلی این واحد دانشگاهی ناچار به ادامه تحصیل در یکی از شهرستانهای تالش، بندر انزلی و یا رشت خواهند بود.

با پیگیری خبرنگار ما مشخص شد خبر تعطیلی قریب الوقوع این دانشگاه صحت ندارد بلکه طبق طرح آمایش سراسری دانشگاه پیام نور که شامل آیتم های مختلفی از جمله تعداد دانشجویان و استقبال از رشاته های تحصیلی می شود، امکان آن وجود دارد.( این طرح در مراحل اولیه قرار داشته و هنوز تصویب و ابلاغ نشده است)

در همین رابطه در گفتگو با مسئولان ذی ربط پیگیر این موضوع مهم شدیم:

تمام مسئولین شهرستان و نماینده تالش بزرگ پیگیر حفظ تنها دانشگاه شهرستان رضوانشهر هستند

سید نادر صفوی فرماندار رضوانشهر در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اهمیت حفظ تنها واحد دانشگاه رضوانشهر گفت: شب گذشته با دکتر توکلی ریاست دانشگاه پیام نور استان گیلان پیرامون این موضوع گفتگو کردم و حساسیت موضوع را با توجه به عدم استقرار واحد دانشگاهی دیگری در این شهرستان و نیاز جوانان به استمرار فعالیت این واحد دانشگاهی در رضوانشهر برای وی بیان کرده و خواستار ادامه فعالیت دانشگاه پیام نور شدم که با استقبال ریاست محترم دانشگاه پیام استان قرار گرفت و مقرر شد مکاتبات رسمی طی روزهای آینده برای حفظ تنها دانشگاه شهرستان صورت گیرد.

فرماندار رضوانشهر از پیگیری جدی این موضوع از سوی دستگاه اجرایی شهرستان و یاسر اسلامدوست نماینده مردم شریف تالش، رضوانشهر و ماسال در این موضوع خبر داد و افزود: پیروی بیانات روز گذشته امام جمعه محترم رضوانشهر، تمام مسئولین برای استمرار فعالیت دانشگاه پیام نور این شهرستان بسیج شده اند.

استمرار فعالیت دانشگاه پیام نور رضوانشهر نیازمند ورود جدی نماینده محترم تالش، رضوانشهر و ماسال است

دکتر حامد هاشمی رئیس دانشگاه پیام نور رضوانشهر نیز در گفتگوی تلفنی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خبر تالشی، ورود جدی نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال به موضوع و پیگیری وی برای تخصیص رشته های جدید و مرتبط با بازار کار را برای استمرار فعالیت این واحد دانشگاهی لازم دانست و بیان کرد: این اتفاق در کلیه واحد های دانشگاه پیام نور در سراسر کشور در حال رخ دادن است و قرار بر این شده است که واحدهایی که دانشجو نداشته و توجیه اقتصادی ندارند جمع آوری شوند. برای مثال دانشگاه پیام نور ماسال دو هفته پیش تعطیل شد.

رئیس دانشگاه پیام نور رضوانشهر راه حل اساسی این مشکل را تزریق رشته های مرتبط با بازار کار و نیازمندی های منطقه و شهرستان عنوان کرد و گفت: نماینده محترم تالش بزرگ بایستی از ظرفیت های ملی خود استفاده کرده و با پیگیری از طریق شورای گسترش وزارت علوم و تحقیقات، رشته تحصیلی برای این واحد دانشگاهی بگیرند.

دکتر هاشمی تعداد دانشجویان فعلی پیام نور رضوانشهر را حدود ۴۰۰ نفر عنوان کرد و گفت مشکل ما رشته تحصیلی خوب است، در حال حاضر تنها دو رشته روانشناسی و مدیریت حسابداری با بازار کار نسبی در این دانشگاه دایر است که مورد استقبال دانشجویان قرار میگیرد.

ریاست دانشگاه پیام نور رضوانشهر ضمن تقدیر از حمایت امام جمعه این شهرستان بیان داشت: حجت الاسلام مهدی نژاد به نکته خوبی اشاره فرمودند، اگر همه به فکر نباشیم به زودی اتفاقی که برای پیام نور ماسال افتاد در رضوانشهر تکرار خواهد شد با این تفاوت که ماسال دانشگاه آزاد دارد اما رضوانشهر خیر.

 

مسئولان شهرستان رضوانشهر و نماینده سه شهرستان به صورت جدی پیگیر موضوع هستند

دکتر مهرداد توکلی راد رئیس دانشگاه پیام نور استان گیلان نیز ضمن تقدیر از پیگیری مستمر و جدی یاسر اسلامدوست نماینده مردم شریف تالش، رضوانشهر و ماسال، سید نادر صفوی فرماندار و حجت الاسلام مهدی نژاد امام جمعه شهرستان رضوانشهر گفت: تا این لحظه هیچ ابلاغی برای تعطیلی دانشگاه پیام نور رضوانشهر دریافت نکرده ایم و خبر تعطیلی قریب الوقوع این واحد دانشگاهی از اساس کذب است.

دکتر توکلی از اجرای طرح آمایش سراسری دانشگاهها خبر داد و بیان داشت: در این طرح طبق شاخصه های تعیین شده از جمله تعداد دانشجو و استقبال از رشته های تحصیلی برخی از واحد های دانشگاهی که صرفه و توجیه نداشته و برای دولت بار مالی به همراه دارند تعطیل می شوند، با این وجود تا این لحظه ابلاغی جهت تعطیلی دانشگاه پیام نور رضوانشهر دریافت نکرده ایم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان گیلان افزود: در حال حاضر حدود ۴۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و قطعاُ تعطیلی ای اگر هم رخ دهد تا پایان تحصیل این عزیزان رخ نخواهد داد.

دکتر توکلی با اعلام حمایت از استمرار فعالیت دانشگاه پیام نور رضوانشهر گفت: اقدامات لازم جهت ادامه فعالیت این دانشگاه در حال انجام است ولی در این مسیر نیاز داریم نماینده محترم با استفاده از ظرفیت های خود برای افزودن رشته های تحصیلی به این دانشگاه استفاده کند و الحق و والانصاف آقای اسلامدوست به شدت در حال پیگیری هستند.

no response to paging 

برای پیگیری موضوع و شنیدن صحبتهای نماینده مردم شریف تالش بزرگ با یاسر اسلامدوست تماس گرفتیم اما موفق به گفتگو با وی نشدیم.

 

نویسنده : سجاد رستم زاده پیرسرایی | منبع خبر : خبر تالشی
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.