امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 7 July , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 1897
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اختصاصی, اسلایدر بزرگ, رضوانشهر, فرمانداری رضوانشهر, ویژه تاریخ انتشار : 29 ژوئن 2024 - 23:03 | 102 بازدید
گزارش کامل ماجرای مسمومیت ۲۶۰ شهروند رضوانشهری؛

از تکذیب آبفای گیلان تا توضیحات فرماندار رضوانشهر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

شب گذشته تعدادی از شهروندان رضوانشهر با علائم مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کردند.
از تکذیب آبفای گیلان تا توضیحات فرماندار رضوانشهر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

به گزارش خبر تالشی؛ شب گذشته ۸ تیر ۱۴۰۳ تعدادی از شهروندان رضوشانهری با علائمی مشابه مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کردند. این خبر با عنوان «مسمومیت شهروندان با آب شرب» در برخی رسانه های محلی منتشر و در رسانه های کشوری بازنشر داده شد. در نگاشته زیر تلاش کرده ایم  ابعاد مختلف ماجرای مسمومیت ۲۶۰ شهروند رضوانشهری را طی گفتگو با سید نادر صفوی فرماندار رضوانشهر و بازنشر توضیحات رئیس دانشگاه علوم پزشکی، گیلان بررسی و جهت تنویر افکار عمومی منتشر نماییم، با ما همراه باشید.

سید نادر صفوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خبر تالشی ماجرا را اینگونه بیان کرد:

شب گذشته تعدادی از شهروندان با علایم تهوع و سرگیجه به مراکز درمانی مراجعه کردند، بلافاصله ما و مسئولاین بهداشتی شهرستان رضوانشهر در بیمارستان حاضر و پیگیر حال مراجعین شدیم.

نماینده عالی دولت در رضوانشهر گفت: تمامی بیماران به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند و امروز هم الحمدالله هیچکدام از بیماران با وخامت حال مواجه نشدند و از سوی دیگر تعداد مراجعین نیز کاهش پیدا کرده است.

سید نادر صفوی خاطرنشان کرد: متخصصین در حال انجام آزمایشات لازم برای تشخیص علت اصلی این حادثه هستند که پس از اعلام رسمی از سوی نهادهای ذیربط، بلافاصله به اطلاع مردم شریف شهرستان خواهد رسید.

فرماندار رضوانشهر در پایان با تاکید بر رعایت بهداشت فردی به کلیه شهروندان توصیه کرد با توجه به اینکه کشاورزان از سموم شیمیایی برای آقت کشی باغات استفاده می کنند میوه های فصل را پیش از مصرف کاملا شستشو دهند.

تاکنون هیچ بیماری در اثر این علائم در مراکز درمانی شهرستان و استان بستری نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در همین رابطه و با بیان اینکه همه بیماران با علائم استفراغ و تهوع در مراکز سلامت محور به صورت سرپایی درمان شده‌اند، گفت: تاکنون هیچ بیماری در اثر این علائم در مراکز درمانی شهرستان و استان بستری نشده است.

محمد تقی آشوبی تصریح کرد: جهت بررسی موضوع، شناسایی منشأ بیماری و همچنین اقدامات بهداشتی و درمانی لازم، اقدامات لازم در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با هماهنگی دستگاه‌های مسؤول در شهرستان، صورت گرفته است.

آشوبی گفت:

مقرر شده است شبکه بهداشت و درمان شهرستان رضوانشهر به فوریت نسبت به بررسی‌های اپیدمیولوژیک برای پیدا کردن علل احتمالی از طریق سنجش آب شرب شهرستان از نظر آلودگی میکروبی و میزان کلر باقی مانده آب اقدام کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: با توجه به اهمیت، بررسی کامل موضوع و شناسایی عوامل بیماری، تیم بهداشتی شهرستان رضوانشهر در محل مرکز بهداشت و بیمارستان و تیم درمانی در محل بیمارستان در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

روابط عمومی آبفای گیلان ظهر امروز با انتشار اطلاعیه ای هرگونه ارتباط مسمومیت برخی شهروندان رضوانشهری با مصرف آب شرب را رد کرد.

متن اطلاعیه به شرح ذیل است:

در ارتباط با مطلب منتشر شده با عنوان ” مسمومیت جمعی از شهروندان رضوانشهر با علائم تهوع همراه با درد بدن و سوزش معده و تشخیص اولیه مبنی بر آلودگی آب “ در شبکه های اجتماعی و رسانه ها پاسخ شرکت آب و فاضلاب استان گیلان به شرح ذیل جهت تنویر افکار عمومی تقدیم می شود:
بلافاصله پس از نشر این خبر در شامگاه جمعه ۱۴۰۳/۴/۸ بازدید مشترک همکاران واحد کنترل کیفیت و اداره بهره برداری آب امور آب و فاضلاب رضوانشهر با کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان رضوانشهر از وضعیت کیفیت آب شرب شبکه توزیع مناطق اعلام شده همراه با انجام آزمون های کلرسنجی، کدورت سنجی و سایر بررسی های میدانی انجام و صورت جلسه شد.
بر این اساس خوشبختانه وضعیت کیفیت آب شرب از نظر کلر باقیمانده، کدورت، رنگ و بو مطلوب گزارش شد و هیچ گونه ارتباطی بین وقوع حادثه و مصرف آب شرب شبکه توزیع وجود نداشته است.
بر اساس بررسی های انجام شده در سامانه ارتباطات مردمی ۱۲۲ و گزارشات بهره برداری هیچ حادثه کیفی در خصوص اختلال در روند گندزدایی و بروز شکستگی در شبکه توزیع طی روزهای اخیر گزارش نشده است.
این درحالیست که به منظور حصول اطمینان از روند مطلوبیت کیفیت آب شرب، شست و شوی شبکه توزیع مناطق مورد نظر طی شب گذشته انجام و کلر باقیمانده در محدوده استاندارد افزایش یافت.
لازم به ذکر است که  نمونه برداری مجدد و کلرسنجی در ساعت ۵ صبح روز شنبه ۱۴۰۳/۴/۹ نیز حاکی از مطلوبیت کلر باقیمانده آزاد در تمامی نقاط شبکه توزیع است.
این درحالیست که در خبر پخش شده از سیمای گیلان و در توضیحات فرماندار محترم شهرستان هیچگونه اشاره و ارتباطی بین وقوع این رخداد و آب شرب شهر رضوانشهر مطرح نشده بود.

حال باید منتظر بمانیم تا پاسخ و نتیجه آزمایشات تخصصی اعلام و علت اصلی این حادثه روشن شود.

نویسنده : ادمین | منبع خبر : خبر تالشی
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.