امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Tuesday, 17 September , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۷ شهریور , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 1429
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اسلایدر بزرگ, فرهنگی, فومن, گیلان, ویژه تاریخ انتشار : 15 می 2024 - 16:54 | 55 بازدید
به همت اداره ارشاد اسلامی شهرستان فومن

هفتمین دوره همایش ادبی «العبد» در فومن برگزار شد

هفتمین دوره همایش ادبی «العبد» بزرگداشت پانزدهمین سالروز ارتحال آیت‌الله «محمد تقی بهجت فومنی(ره)» با معرفی از برگزیدگان به کار خود پایان داد.
هفتمین دوره همایش ادبی «العبد» در فومن برگزار شد

به گزارش خبر تالشی و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن؛ آیین پایانی هفتمین دوره همایش ادبی العبد، بزرگداشت پانزدهمین سالروز ارتحال مرجع عالیقدر جهان اسلام آیت الله محمد تقی بهجت فومنی (ره) با حضور مردم و مسئولین شهرستان روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه جاری در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام رضا حاجتی ظهر چهارشنبه در هفتمین همایش ادبی العبد ضمن گرامیداشت دهه کرامت به ویژگی‌های برجسته آیت الله بهجت (ره) در زمینه‌های علمی، اخلاقی و معنوی اشاره کرد و افزود:

حیات این عالم ربانی منشأ خیر و برکت بوده و اخلاص و تقوای ایشان در حقیقت مشعل هدایت برای جامعه بود.

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه مقامات عرفانی، معنوی و علمی ایشان زبانزد عام و خاص و حضورش پشتوانه‌ای برای روحانیت و نظام اسلامی بود، ادامه داد: کمالات علمی و اخلاقی آیت الله بهجت (ره) زبانزد عام و خاص بود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به اینکه آیت الله بهجت مصداق یک فرد کاملاً متواضع است، ادامه داد:

ایشان در طول زندگیشان ثروت چندانی نداشته اما به واسطه سیره اخلاقیشان نزد خداوند عزت پیدا کرده و در جهان اسلام توسط پروردگار مقام منزلت پیدا کرده است.

در هفتمین دوره همایش ادبی العبد ۲۵۷ اثر شعر و دلنوشته و نثر به دبیرخانه همایش ارسال شد که از بین این آثار ۱۰ نفر برتر شناخته شدند و از آنان تقدیر شد.

برگزیدگان آثار در حوزه “شعر” ناصر دوستی از زنجان، مهدی جهان دار از اصفهان، امین بهاری زاده از دزفول، رضا یزدانی صابونی از قم، امیر رسولی از زنجان، راضیه هادیان از زنجان، انوش ناریابی از فومن، بهرام مژدهی از رشت و در بخش “نثر” قاسم بای از گلستان و حسن دولت دوست از یاسوج معرفی شدند.

در این دوره از همایش ادبی العبد رضا نیکوکار، رسول شریفی، بهرام مژدهی،علی جمالی،عبدالله پوراحمد،رقیه آزادنیا،رحمت احمدی معافی،انوش ناریابی اشعار خود را در وصف آیت بهجت (ره) خواندند.  اجرای تواشیح گروه سرود دبستان شاهد شهدای هدایت پناه، برپایی نمایشگاه کتاب و تقدیر از نفرات برتر از اهم برنامه های اجرا شده در این همایش بود.

نویسنده : ادمین | منبع خبر : روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.